4 نکته مهم در بازسازی آشپزخانه کوچک

هنگام بازسازی آشپزخانه کوچک، بسیاری از مردم نگران هستند که به دلیل محدودیت فضا، به نتیجه دلخواه خود نرسند. اما خبر خوب این است که با طراحی مناسب شما می توانید یک آشپزخانه بسیار کاربردی ایجاد کنید، هر چقدر هم که فضای شما کوچک باشد. یک طراح معروف می گوید: وقتی نوبت به بازسازی آشپزخانه کوچک می رسد ، شعار من این است: "به آنها چیزی بدهید تا در مورد آن صحبت کنند!" نگران مد روز بودن نباشید؛ در عوض، کاری را که دوست دارید انجام دهید. او معتقد است طراحی خوب باید کاربردی و زیبا باشد، می توانید کارهای زیادی را با فضای بسیار کوچک انجام دهید. همه چیز در جزئیات است. آشپزخانه کانون اصلی خانه است و جای تعجب نیست که مردم برای بازسازی آشپزخانه قدیمی خود باید از نظر مالی و زمان هزینه کنند. در ادامه این مطلب از ایلکا بیشتر در مورد نکات مهم و باورهای اشتباه مردم در مورد بازسازی آشپزخانه های کوچک قدیمی صحبت خواهیم کرد.

 

 بازسازی آشپزخانه کوچک

 

4 نکته مهم و کلیدی برای بازسازی آشپزخانه قدیمی با کمترین هزینه

1. اولین گام و نکته برای بازسازی آشپزخانه کوچک، تعیین هدف پروژه است. برای کمک به تصمیم گیری در مورد تمرکز بر روی بازسازی آشپزخانه قدیمی، از خود بپرسید که طراحی آشپزخانه فعلی چه اشکالاتی دارد؟ فضای کافی ندارد؟ آیا طراحی قدیمی شده است؟ آیا فضای پیشخوان کافی نیست؟ آیا لازم است ترافیک آشپزخانه را تغییر مسیر دهید؟ اهداف بالا، همه بسیار مهم و معتبر هستند. برای یک دستیابی به اهداف خود و نتیجه رضایت بخش، بهتر است با یک متخصص در بازسازی آشپزخانه کوچک خود مشورت کنید تا انتظارات شما را شکل داده و برنامه های شما را ساده تر کند.

2. نکته دوم مهم بازسازی آشپزخانه کوچک این است که شما باید بودجه ای واقعی برای بازسازی آشپزخانه قدیمی خود تهیه کنید. منابع موجود را بین نیازها تقسیم کنید. بودجه بندی شما را از هزینه بیش از حد در یک قسمت و سپس مواجه شدن با کسری بودجه در یکی دیگر از مناطق حساس پروژه نجات می دهد.

 

بازسازی آشپزخانه قدیمی با کمترین هزینه

 

3. نکته بعدی اینکه برای خرید وسایل جدید عجله نکنید. ابتدا طراحی بازسازی اشپزخانه قدیمی خود را کامل کنید و سپس برای خرید اقدام کنید. ممکن است وسیله جدیدی مانند یخچال یا گاز بخرید ولی اندازه های ان با آشپزخانه جدید شما همخوانی نداشته باشد.

4. کابینت ها، کفپوش و سنگ اپن آشپزخانه از عناصر مهمی هستند که در بازسازی اشپزخانه کوچک باید در انتخاب انها کمی بیشتر دقت کنید. زیرا دوام و استحکام آنها در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما نقش اساسی ایفا می کنند. برای آشپزخانه های کوچک بهتر است از کابینت های مدرن مانند هایگلاس و ام دی اف براق و رنگ روشن استفاده کنید تا فضای آشپزخانه کوچک شما بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد. سنگ های مصنوعی مانند کورین و کوارتز به دلیل استحکام، زیبایی و مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت بهترین گزینه برای سنگ اپن آشپزخانه محسوب می شوند. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که، گران بودن همیشه کیفیت و دوام را تضمین نمی کند، بنابراین مراقب هزینه های خود باشید.

 

این مطلب را حتما بخواهید: 6 نمونه از جدیدترین مدل های سنگ اپن آشپزخانه+ مزایا و معایب

 

باورهای اشتباه در هنگام بازسازی آشپزخانه قدیمی

 

بازسازی آشپزخانه قدیمی

 

1.فضای ذخیره سازی کافی نخواهید داشت!

این احتمالاً رایج ترین باور اشتباهی است که ما هنگام بازسازی آشپزخانه کوچک می شنویم، مردم تصور می کنند که برای ایجاد فضای ذخیره سازی با مشکل مواجه خواهند شد. درحالیکه تنها با چند ایده هوشمندانه، فضای ذخیره سازی زیادی در اختیار شما قرار می گیرد. به عنوان مثال، می توانید با استفاده از کابینت های سقفی که تا سقف امتداد دارند و یا کابینت اپن جزیره برای افزایش فضای ذخیره استفاده کنید. همچنین شلف های دیواری نقش مهمی در افزایش فضای ذخیره سازی دارند. پس دیوارهای خالی را فراموش نکنید و از آنها بهترین استفاده را ببرید.

نکته: ذخیره سازی یکی از مشکل ترین مسائل در بازسازی آشپزخانه کوچک است. به همین دلیل هنگام طراحی باید به کوچکترین جزئیات توجه بیشتری داشته باشید تا با استفاده از آنها بتوانید مکان بیشتری برای ذخیره وسایل ایجاد کنید.

 

بازسازی آشپزخانه قدیمی

 

2. تم آشپزخانه باید خنثی باشد.

بسیاری از مردم فکر می کنند که رنگ های خنثی مانند سفید تنها گزینه برای آشپزخانه های کوچکتر هستند. اگرچه این موضوع درست می باشد که رنگهای روشن تر، به ویژه سفید، فضا را باز می کنند، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از رنگ های دیگر استفاده کنید. اگر رنگ سفید مورد نظر شما نیست، می توانید رنگهای دیگر را در پالت خنثی مانند کرم، خاکستری روشن یا آبی آسمانی انتخاب کنید. حتی اگر کابینت شما سفید است، می توانید با نصب یک جزیره رنگی، فضای اشپزخانه کوچک خود را رنگ و رویی تازه ببخشید.

 

بازسازی آشپزخانه قدیمی با کمترین هزینه

 

3. فضای کافی برای میز ناهارخوری ندارید.

فضای ناهارخوری چیزی است که همه در بازسازی آشپزخانه کوچک خود برای سهولت تهیه غذا و سرگرمی می خواهند درحالیکه برخی آشپزخانه های کوچک نمی توانند یک میز ناهارخوری کوچک را حتی در خود جای دهند. راه حل این مشکل خیلی سخت نیست. شما می توانید براحتی با قرار دادن چند صندلی اپن در زیر جزیره و یا حتی اپن اشپزخانه این مشکل را حل کنید. اتفاقا گپ و گفت ها و صرف غذای خانوادگی به دور جزیره خیلی دوستانه تر و صمیمت بیشتری دارد. حتی شما می توانید از این فضا برای دورهمی های دوستانه و میهمانی ها استفاده کنید.

 

این مطلب را از دست ندهید: انواع مدل های جدید و برتر صندلی اپن آشپزخانه

 

 

بازسازی آشپزخانه کوچک

 

4. آشپزخانه شما بیش از حد تاریک خواهد بود.

تصور اغلب مردم از آشپزخانه های کوچک قدیمی، اغلب یک فضای تنگ و تاریک می باشد. با این حال، روشهای ساده ای برای ترکیب نور طبیعی و مصنوعی در فضا برای باز کردن آن در بازسازی آشپزخانه های کوچک وجود دارد. نورپردازی مناسب زیر کابینت ها و بالای جزیره و همچنین استفاده از لامپ های ال ای دی در سقف، به کمک نور طبیعی می تواند فضای آشپزخانه کوچک شما را کاملا روشن و دلباز جلوه بدهد.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا